THE BEST OF….to nasz subiektywny wybór najciekawszych kooperacji marketingowych z całego świata. Niektóre kooperacje wydają się naturalne, podczas gdy inne na pierwszy rzut oka nieoczywiste. Mamy nadzieję, że nasza seria stanie się dla Ciebie ciekawym źródłem inspiracji.
W świecie przepełnionym komunikatami marketingowymi coraz trudniej przebić się z własnym przekazem. Dlatego właśnie co-marketing – czyli wspólne działania marketingowe kilku marek – staje się jednym z najbardziej efektywnych narzędzi budowania zasięgu i wartości. Przykład? Inicjatywa "Berührungspunkte" – niemieckiego projektu, w którym trzy marki premium z branży wnętrzarskiej połączyły siły, aby wspólnie dotrzeć do jednej, bardzo wymagającej grupy odbiorców: architektów i projektantów wnętrz.
Berührungspunkte (z niem. "punkty styku") to platforma stworzona przez marki Gira, KEUCO i TRILUX, które oferują produkty z zakresu automatyki budynkowej, armatury łazienkowej i oświetlenia. Mimo że operują w różnych segmentach, ich odbiorcy – profesjonalni architekci – stanowią najważniejszą klamrę projektu.
Inicjatywa nie ogranicza się do wspólnej strony internetowej. To zintegrowane działania obejmujące:
- wydarzenia branżowe i roadshows, np. wspólny Meetingpoint na słynnym Biennale Architektury w Wenecji,
-magazyn online – wysokiej jakości publikację inspirowaną designem, który jest źródłem nowych inspiracji, bodźców do refleksji lub zmiany perspektywy dla architektów. Ukazuje architekturę z różnych stron: od poleceń wystaw i serii o wyjątkowych miejscach, po pogłębione rozmowy na tematy architektoniczne.
- wspólną komunikację w multipartnerskim NL,
- formaty networkingowe, eventy i case studies, które podkreślają możliwości współpracy produktów tych trzech marek w jednym projekcie architektonicznym.
1. Wspólny target = wspólny język komunikacji
Architekci oczekują inspiracji, jakości i spójności estetycznej – nie tylko pojedynczych produktów. Berührungspunkte odpowiada na te potrzeby, prezentując rozwiązania kompleksowo, w kontekście przestrzeni, nie tylko pojedynczych elementów.
2. Podział kosztów, zwielokrotnienie efektu
Trzy firmy dzielą się budżetem marketingowym, a jednocześnie korzystają z efektu synergii. Jedna inicjatywa – trzy bazy klientów, trzy sieci sprzedaży, większy zasięg i silniejsze oddziaływanie.
3. Wartość edukacyjna i inspiracje
Kampania nie „sprzedaje” wprost. Skupia się na budowaniu relacji i pozycji eksperta. Architekci doceniają subtelną formę komunikacji opartą na jakościowym kontencie i doświadczeniu.
Zidentyfikuj wspólnego odbiorcę – to fundament każdej udanej współpracy.
Dopasuj wartości marek – muszą ze sobą harmonizować pod względem jakości, estetyki i przekazu.
Zaprojektuj doświadczenie, nie tylko kampanię – eventy, treści, design – wszystko musi tworzyć jedną narrację.
Daj coś więcej niż produkt – inspirację, edukację, społeczność.
Berührungspunkte to nie tylko kampania – to strategia. W czasach, gdy odbiorcy są coraz bardziej odporni na tradycyjny marketing, partnerstwa stają się narzędziem pozwalającym wyjść poza schematy. Berührungspunkte pokazuje, jak można budować zaufanie i emocjonalny związek z marką poprzez dobrze przemyślaną współpracę.